Pimp up

Pimp up

onsdag 18. februar 2015

Det går fremdeles på fram!

Gulvet i stuene hadde 10 cm i høyde-differansen, fra det ene hjørnet til det andre! Vi snakker en smule skjevt da, ja..

Snekker har dobbelt-bjelket, høvlet, isolert og dekket med nytt undergulv. Eimen av lim og festemidler er så sterk, at man nå kan ta seg en tur ned i første og få seg en real fest i topplokket.



Men dette går fremover!

Og parkett er bestilt! Jeg er spent, for denne er bestilt i blinde. Parkettprøven som jeg hadde kan ikke lenger leveres, og dette er ganske typisk når jeg bestemmer meg for noe. Utgått..

Illustrasjonsfoto ..

Illustrasjonsfoto 


Fiskebens mønster i røkt, oljet eik blir det uansett! De kommer i enkeltvis, 60 cm lengde, og hel-limes til undergulvet. Ja, vi trenger absolutt en parkettlegger som kan sakene sine!

Gulvet er etter min mening det aller viktigste elementet, det gjør hele huset!

Jeg har også bestilt noen av vinduene, og de skal bli så godt som svarte på innsiden! Om du tenker at dette stjeler mye lys, så har du helt rett! Men disse vindusflatene er over to meter i bredde. Da tåler nok rommet mørke vinduer.

Bilde fra Slettvoll.no

Jeg er bestemt på at dette blir bra! :-)

2 kommentarer:

  1. Jeg gleder meg virkelig til å se hvordan huset tar form, det kommer til å bli så lekkert�� Har alltid hatt en drøm om å gå i gang med et slikt prosjekt som dere nå har tatt fatt på; å restaurere en gammel ærverdig villa�� Blir spennende å se de mørke vinduene komme på plass, tror det blir stilig��

    SvarSlett
  2. Kjekt å høre, Siv Torill!
    Ja, dette er spennende, og veldig skummelt også! En uforutsett kostnad kan fort dukke opp rundt hvert hjørne.. Men mest av alt gøy! :-)

    SvarSlett